Končí Portál VZP. Přichází VZP POINT!

Namísto Portálu VZP bude spuštěn 14. 12. 2015 VZP Point. Odstávka Portálu VZP a nedostupné alternativní rozhraní Portálu VZP a aplikace Akord a EP2W 5. – 13. 12. 2015. Ostatní služby elektronické komunikace budou v době odstávky plně dostupné.

pcdr_vzpb.jpg

5 otázek a odpovědí, které vám usnadní komunikaci s největší pojišťovnou


Využíváte Portál VZP? Už nebudete. Od poloviny prosince ho totiž nahradí VZP POINT. Tuto novou komunikační platformu vyvinula Všeobecná zdravotní pojišťovna vlastními silami, přičemž se opakovaně v rámci testování ptala vybraných skupin uživatelů, jak vše udělat k jejich co největší spokojenosti. Podobu nově vznikajícího nástroje pro komunikaci s největší zdravotní pojišťovnou tak měli možnost ovlivnit - a také ovlivnili - jak samotní lékaři, tak třeba zástupci nemocnic či zaměstnavatelů. VZP navíc počítá s tím, že na základě zkušeností z praxe a případných připomínek a požadavků od uživatelů bude VZP POINT i nadále upravovat a vylepšovat.

1) Kdy skončí Portál VZP?

Portál VZP bude naposledy v provozu 4. 12. 2015, pak se navždy odmlčí. Od 14. 12. 2015 ho nahradí VZP POINT. Tomu ovšem musí předcházet několikadenní odstávka, při které proběhne migrace velkého množství dat a jejich kontrola.

Od 5. do 13. 12. 2015 proto už nepoběží Portál VZP a ještě ani VZP POINT. Nepůjde ani alternativní rozhraní Portálu VZP, aplikace Akord a EP2W pro poskytovatele zdravotních služeb. I při odstávce ale můžete využít služby B2B a datovou schránku. Dokumenty můžete zaslat i písemně či osobně doručit na pobočku.

2) Co nového přinese VZP POINT?

Jak už bylo napsáno výše, VZP POINT začne fungovat od 14. 12. 2015 a od začátku nabídne příjemnější a intuitivnější uživatelské prostředí. Přihlásíte se klasicky pomocí certifikátu. Pak si ale budete moci nově zvolit heslo a nadále se už přihlašovat pomocí ověření přihlašovacích údajů formou SMS zprávy.

Od začátku VZP POINT přinese některé nové funkcionality, které nabídnou například více možností při nahrávání zasílaných souborů atd. Aby uživatelé nebyli při přechodu ze starého na nové zmateni a zahlceni novými věcmi, budou další novinky nabíhat postupně.

3) Jaký má změna smysl?

Jedním z hlavních důvodů je snaha ušetřit. Za provoz Portálu VZP platí pojišťovna společnosti IZIP a.s. měsíčně šest milionů korun. VZP POINT naproti tomu vyvinula vlastními silami a bude ho i sama provozovat, takže předpokládané náklady jsou řádově nižší.

To, že novou komunikační platformu nebude pro pojišťovnu dodávat a spravovat externí firma, navíc umožní mnohem operativnější provádění úprav a změn, o které budou mít uživatelé zájem. Základní filozofií je také to, že uživatelům nesmí se změnou vzniknout žádné potíže či nepohodlí.

4) Nebude přechod složitý?

Nesmí být a nebude. Vývojový tým měl jako jedno z hlavních zadání, aby pro uživatele bylo od prvního přihlášení vše jasné a přehledné. Prostředí VZP POINTu proto bude srozumitelné i tomu, kdo není tak docela fandou nových technologií.

I přesto ale budou pro jistotu připravena na webové stránce instruktážní videa, s jejichž pomocí se uživatelé názorně seznámí s jednotlivými funkcemi. Chybět nebudou ani odpovědi na nejčastější dotazy. Pracovníci VZP budou navíc připraveni pomoci na čísle 952 222 222 a na adrese ekk@vzp.cz.

5) Dozví se o změně všichni včas?

VZP dělá vše pro to, aby to tak bylo. Kromě upozornění formou inzerce a článků ve zdravotnických médiích a na internetových serverech, které jsou především navštěvovány zaměstnavateli a OSVČ, bude pojišťovna svým partnerům rozesílat i direct maily. Samozřejmostí je zveřejnění informací na webu VZP a na stávajícím profilu. Věříme, že za měsíc už pro vás bude VZP POINT samozřejmostí a bude fungovat ke spokojenosti všech.


Jak ambulantní systémy CGM komunikují přes VZP POINT? Chci vědět víc.

Rychlý kontakt

SERVIS

tel.: 246 007 890
Každý všední den od 7:00 do 19:00.

OBCHOD

tel.: 246 007 820
Každý všední den od 8:00 do 16:00.

REGIONÁLNÍ ZÁSTUPCI >

Aktuality

starší aktuality

Často také hledáte